onsdag, november 8

Mål

Allför länge har jag misskött min kropp och nu tänker jag göra något åt det. Matlusten är mitt största problem. På sista tiden har jag inte varit sugen på någon mat och ätit alldeles för sällan. Därför ska jag dricka Naturdiet till frukost och kanske också till lunch. Middag och kvällsmat äter jag som vanligt. Måste också masa mig upp ur soffan och motionera.

Jag är allergisk mot det mesta av grönsaker och frukter, vilket såklart är ett stort problem. Ska införskaffa vitaminer så att jag ändå kan få i mig vad jag behöver. Har varit lite dålig på det.

Något slutmål för hur mycket jag vill gå ner har jag inte satt upp ännu. Jag tar det ett steg i taget, kilo för kilo. För var tredje kilo jag går ner ska jag belöna mig med något jag vill ha (inte mat/godis såklart!).

Lördagar är fria dagar då jag tänker tillåta mig att äta godis eller vad det nu kan vara som jag är sugen på.

2 kommentarer:

Nina sa...

heja dig ! jag borde också ta tag i eländet. men jag älskar grönsaker så det är inte mitt problem det är snarare chokladen som är mitt stora problem

Anonym sa...

Jo, chokladen är ju också en ganska stor bov :)